Planstudie N50 kampen
De N50 in Kampen wordt als onveilig beschouwd vanwege slechts één rijstrook per richting, zonder fysieke afscheiding tussen de rijbanen. Het wisselende karakter van de weg draagt bij aan het risico voor de verkeersveiligheid. De oplossing voor dit probleem is om de N50 uit te breiden naar 2×2 rijstroken, wat de verkeersveiligheid aanzienlijk zal verbeteren en de verkeersstroom op dat traject zal bevorderen.
Volgens Iv projectleider Willem van der Marel is er zorgvuldig nagedacht over de beste manier om de projectdoelen te bereiken, met minimale gevolgen voor de omgeving. "We hebben ontwerpen gemaakt en in samenwerking met Tauw de effecten op het milieu en de verkeersveiligheid geanalyseerd, evenals de te nemen maatregelen. Op basis hiervan is een integraal inpassend ontwerp (IIO) opgesteld, waarin deze maatregelen zijn opgenomen, waaronder het gebruik van 2-laags ZOAB en geluidswallen. De kostenraming is gebaseerd op dit IIO, waarin alle voorziene risico's zijn meegenomen."
Meer weten over dit project? Lees hier het artikel in GWW met onze collega Willem van der Marel.