Roestvorming is een serieuze bedreiging: in een vergevorderd stadium kan roest voor onherstelbare schade zorgen, waardoor vervanging de enige optie is. Vanzelfsprekend is dat in het geval van de Merwedebrug, een belangrijke schakel in ons wegennet, op dit moment onwenselijk. De roest werd geconstateerd op de 64 hangkabels van de brug, Hangers genaamd. Iv-Infra werd samen met ingenieursbureau ARUP ingeschakeld om toe te werken naar een uitvoeringsontwerp. Ook verzorgde Iv-Infra de projectbeheersing en toezicht tijdens de werkzaamheden. Deze moesten plaatsvinden in 10 weekenden, waar 24 uur per dag werd doorgewerkt om de hinder voor autoverkeer tot een minimum te beperken.
Een team van Rijkswaterstaat (WNZ, PPO en GPO), Iv-Infra, ARUP en de aannemerscombinatie STERK (met onderaannemers Dywidag, Feijenoord en Smits Neuchatel) hebben met elkaar in korte tijd de planvorming, specificaties en realisatie voorbereid en uitgevoerd.